سفارش تبلیغ
صبا ویژن
\

گروه هنری هزار آوا

با پاسخ موردی به 3 سوال زیر از طریق گزینه نظر دهید و قید نام و شماره همراه خود از طریق همین وبلاگ در مسابقه شرکت فرمایید**مهلت پاسخگویی تا1شنبه15دی ماه

 

سوالات در ادامه مطلب

ضمن سپاس از کلیه ی عزیزان شرکت کننده در این مسابقه سه نفر از عزیزانی که کاملترین پاسخ را ارائه نمودنداعلام می شود


که ضمن تبریک به ایشان در جلسات بعدی ضمن قرعه کشی به دو نفر از این عزیزان جوhیزی اهدا خواهد شد

 

  • جواب مسابقه و اسامی نفرات برگزیده 
  • 1-نام امام رضا(ع)

  • 2- مدت امامت
  • 3- دلیل نامگذاری لقب ((رضا)) به آن حضرت
  • 4-حدیث معروف ایشان در نیشابور هنگام عزیمت به طوس



....... *جواب مسابقه * .......

 

1علی (ع)
2-مدت امامت 20 سال
3-رضا یعنی خوشنودی وخرسندی :همه از امام علی بن موسی الرضا را ضی بودن چه دو ستان وچه دشمنان ،انهااورا فردی درست کار و مهربان میدانستند به طوری که برای هیچ کدام از خاندان اش که دورود بر انها باد اتفاق نیافتاده بود به همین علت نام ایشان را رضا گذاشتند جدا از همه ی این ها خدای بزرگ اورا رضا نامیده زیرا در اسمان از وی رضایت داشت ودر زمین بعد ازپیامبر اکرم (ص) و امامان بعد از او رضایت داشتند.
4-
حدیث سلسله الذهب:حدیثی که جبرییل به حضرت محمد و نقل به نقل تا به امام رضا رسیده و بیان شد!=از خدا= منم خدایی که خدایی جز من نیست. پس مرا عبادت کنید. هرکس لا اله الاّ الله بگوید داخل قلعه و حصار من شده است و هرکس داخل حصار من گردد از عذاب من ایمن است. انّی انا الله لا اله الاّ انا فاعبدونی. من جاء منکم بشهادة ان لا اله الاّ الله دخل فی حصنی و من دخل فی حصنی امن من عذابی؛ منم خدایی که خدایی جز من نیست. پس مرا عبادت کنید. هرکس لا اله الاّ الله بگوید داخل قلعه و حصار من شده است و هرکس داخل حصار من گردد از عذاب من ایمن است.

ضمن سپاس از کلیه ی عزیزان شرکت کننده در این مسابقه سه نفر از عزیزانی که کاملترین پاسخ را ارائه نمودنداعلام می شود.

1-آقای حسین جوادی 2- عارفه عاقبت بخیر 3- سرکار خانم ذبیحی

 

که ضمن تبریک به ایشان در جلسات بعدی ضمن قرعه کشی به دو نفر از این عزیزان جویزی اهدا خواهد شد


نوشته شده در سه شنبه 92/11/1ساعت 2:43 عصر توسط علی سلیمیان| نظرات ( ) |